Search

Download Books For Langit Vanilla Free

Itemize Books Supposing Langit Vanilla

Edition Language: Malay
Download Books For Langit Vanilla  Free
Langit Vanilla Paperback | Pages: 173 pages
Rating: 4.18 | 532 Users | 95 Reviews

Relation Toward Books Langit Vanilla

"Kau memang malas baca buku, kan? Kau lihat muka depannya saja. Kau ingat kalau aku ceraikan isi buku dengan kulit luarnya, dan aku jual, mana yang lebih mahal? kau nak beli kulit?" Jujur, sejak aku kenal Kak Wani lewat seorang teman maya, aras kesukaan aku pada antena puisi makin bertambah. Buku yang punya kertas menguning ini aku dapatkan dua hari yang lalu. Ya, di pesta buku. Mengapa aku beli? Sedangkan bisa saja aku baca lewat laman Kak Wani sendiri. Kalau kau rasa apa yang aku rasa, mungkin jawapan kita serupa. Lain rencahnya kan kalau kita tatap antena puisi di laman maya dengan yang kita baca di umpukan helaian kertas. Betul, itu yang aku rasa. Sebab itu aku beli. Yang paling aku suka? "Tinggi Rendah". Bila Kak Wani bicara dari sisi orang yang baru mengenakan hijab (sudah lama juga aku rasa), aku ini yang telah Allah pilih untuk mengenakan kewajipan berhijab dengan sempurna, sejujurnya rasa terbuai sedikit. Allah...moga lebih ramai lagi yang bisa berhijab dengan sempurna. Kerana berhijab dengan sempurna itu bukan untuk akhawat sahaja, tapi untuk semua. Aku lihat ramai juga anak-anak muda (yang kebanyakan nya sebaya aku) meminati karya-karya sebegini. Terkagum. Moga lebih ramai tukang coret persis Kak Wani yang bisa menyalurkan bakat-bakat pinjaman Allah ini pada jalan Islam. Kita menanti pelapis Rumi, al-Mutanabbi, Kahlil Gibran, Buya Hamka yang seterusnya. Biiznillah. Ana ukhtukum fillah. p/s : Zati, ini hadiah saya untuk awak. ;)

Details Containing Books Langit Vanilla

Title:Langit Vanilla
Author:Wani Ardy
Book Format:Paperback
Book Edition:Deluxe Edition
Pages:Pages: 173 pages
Published:December 24th 2011 by Sang Freud Press
Categories:Poetry

Rating Containing Books Langit Vanilla
Ratings: 4.18 From 532 Users | 95 Reviews

Article Containing Books Langit Vanilla
Punca kekuatan sejak 2010 sehingga kini.Terima kasih Wani Ardy untuk perasaan kuat, untuk perasaan selamat, untuk perasaan redha y kau titipkan di blog dan dalam buku ini.Dan terima kasih Muhammad Azim untuk buku y sarat dengan pesanan dan kasih sayang ini.P.SBila kau baca buku ni, kau akan rasa macam main teka teki. Kau baca baca, kau ulang ulang baca sampai kau faham apa y Wani Ardy cuba sampaikan. Kau serius akan puas bila kau faham.Bila kau baca buku ni, kau akan mula sedar betapa pentingnya

mulanya saya terbaca sub-topik Wajah, sayu bila membacanya di saat ayat ni,"Aku percaya wajah aku DILUKIS BEGINI supaya TIAP KALI AKU RENUNG CERMIN, aku nampak Ummi dan Ayah. Lalu tidak kira ke mana aku pergi, dan manusia apa aku jadi, aku membawa Ayah dan Ummi bersama. Dan bila kita semakin tua, wajah kita semakin iras ibu bapa, kerana pada waktu itu, mereka mungkin sudah tiada, dan ALLAH tahu kita rindu; kita perlu lihat wajah mereka." Bagi saya setiap pengalaman penulis, tersirat REDHA dan

Currently re-reading it for the 5th time. At times I need some reminders of my own, I'll read again. Even though Langit Vanilla is written by Wani Ardy on her life experiences & trials, I find everything is somehow close to me. So closely related that I felt she is writing about me, my life. Langit Vanilla sure represents me and most of the other ladies especially, on who we are in this everyday life, on how we should take it is & so forth.Truly a book of comforting words; deep, but not

apa lagi boleh aku kata? aku berpuas hati. sepanjang aku mengikuti karier Kak Wani, aku sangat-sangat menghormati beliau. bermula daripada lagu-lagunya, kemudian puisi-puisinya, aku bagai star-strucked apabila dia kata "eh, awak ada hantar email kat saya kan?" ketika aku nak minta autograf untuk buku ni drpd beliau di GB itu hari. tak sangka, kak wani ingat aku. terima kasih kak wani untuk buku ni.

Benda baik ni kita kena cari dan usaha dapatkan. Kalau setakat jealous tengok orang lain ada, tu tak cukup. Macam hidayah. Baca buku ni di waktu pagi, terasa macam jiwang acah alim pulak. Hohoho.Coretan jujur mendamaikan. One best quote:Mungkin ada masa Tuhan buat kita jatuh cinta bukan untuk sampai ke penghujungnya tapi untuk menimba pengalamannya.

apa lagi boleh aku kata? aku berpuas hati. sepanjang aku mengikuti karier Kak Wani, aku sangat-sangat menghormati beliau. bermula daripada lagu-lagunya, kemudian puisi-puisinya, aku bagai star-strucked apabila dia kata "eh, awak ada hantar email kat saya kan?" ketika aku nak minta autograf untuk buku ni drpd beliau di GB itu hari. tak sangka, kak wani ingat aku. terima kasih kak wani untuk buku ni.

Orang tulis puisi berbunga-bunga.Dia tulis puisi, polos dari hati.Jujur tentang siapanya dia.Tidak selindung seperti tulisan-tulisan yang cuba tampil intelek, gagah, tabah.Kalau sedih, cakap sedih.Bila putus cinta, tulis putus cinta.Bila bodoh, lemah, tulis bodoh, lemah.Sebab aku terus ikut tulisan dia dari dulu,dia jujur.Manusia paling biasa yang senjatanya jujur.Sebab tu tulisannya tidak bermuka-muka.Dia sendiri cakap dia menyampah.Jadi dia tak buat.Memang dia tak buat.Sebab itu kita hormat.

Post a Comment

0 Comments